Agrarische Dagen 2022
In Franeker vinden elk jaar de Agrarische Dagen plaats. In 2022 kreeg ik vanuit Mediahuis Noord de vraag of ik alle artikelen voor de AD-krant wilde verzorgen. Jazeker, met liefde!
Bekijk hieronder verschillende projecten om een beeld te krijgen van wat ik doe. Wil je weten wat ik voor jou kan betekenen, dan hoor ik het graag!
Bij journalistieke teksten gaat het om feiten, of het nu gaat om een interview, achtergrondartikel of reportage. Tegelijk gaat het om het vertellen van verhalen. Mensen zijn dol op verhalen, als ze maar goed zijn neergezet en van begin tot het eind boeien. Hieronder een overzicht van journalistieke teksten die ik heb geschreven voor kranten, magazines en vakbladen.
In Franeker vinden elk jaar de Agrarische Dagen plaats. In 2022 kreeg ik vanuit Mediahuis Noord de vraag of ik alle artikelen voor de AD-krant wilde verzorgen. Jazeker, met liefde!
Voor de bijlage die in aanloop naar de beurs Wonen&co verscheen bij de Leeuwarder Courant en Dagblad van het Noorden reisde ik af naar Groningen, voor een interview met de eigenaar van Bij de Tijd.
BNL is het ledenmagazine van Koninklijk Bouwend Nederland. In opdracht van communicatiebureau Havana Orange schrijf ik sinds 2018 voor BNL.
Een mooi magazine met mooie verhalen en daarom was ik extra blij dat ik eraan mocht meewerken in opdracht van Leeuwarden City of Literature: LETTER. Ik schreef onder andere over Uitgesteld Geluk, wat een erg tof project was.
Coronajaren uitgezonderd verschijnt sinds 2018 de Museumkrant (twee)jaarlijks bij Dagblad van het Noorden en de Leeuwarder Courant. Sinds de eerste editie ben ik hierbij betrokken, zowel als journalist als coördinator en eindredacteur.
Stichting Energy4All zamelt geld in ten behoeve van een medicijn tegen energiestofwisselingsziekten. Om bekendheid te geven aan deze ernstige, progressieve ziekte en het belang van een medicijn, maakt de stichting jaarlijks het Energy4All Magazine. Sinds 2009 schrijf ik op vrijwillige basis voor dit magazine.
Als journalist weet ik hoe je een verhaal zo neerzet dat mensen het willen lezen/luisteren. Als ondernemer kan ik me verplaatsen in hoe een bedrijf zichzelf wil neerzetten. Dit komt perfect samen in de communicatieklussen die ik uitvoer. Of het nu websiteteksten of social media-posts zijn; ze raken hun doel. Ik ben trouwens geen voorstander van ‘wij van WC-eend’-verhalen. Het is veel mooier - en krachtiger - om niet het ‘wat’, maar vooral het ‘waarom’ en ‘hoe’ onder de aandacht te brengen.
In opdracht van SJB Media schreef ik begin 2022 volop over de lever om de website LeverStijl van content te voorzien. Daarnaast schreef ik teksten voor de social media van LeverStijl. Een ontzettend leuke klus, vooral omdat LeverStijl een project is met maatschappelijke relevantie.
Altijd mooi om over bedrijven te schrijven die écht het allerbeste voor hebben met hun medewerkers. Zoals YFK Research & Marketing.
Jeroen Overmars, bekend van het tv-programma ‘Van woonvilla naar droomvilla’ en als interieurarchitect bij Designa Interieur en Architectuur, is begin 2023 zijn eigen onderneming begonnen. Ik heb hem geïnterviewd en heb vervolgens de tekst geschreven die op zijn website staat.
Ik leer veel dankzij mijn werk. Bijvoorbeeld over wat er zoal bij komt kijken om een speelterrein zo veilig mogelijk te maken. Of hoe je een buitenruimte zo natuurvriendelijk mogelijk inricht. Dit alles en meer leer ik wanneer ik voor Donker Groep schrijf over projecten die zij hebben uitgevoerd.
2Discover maakt het heel eenvoudig om audiotours te maken. Veel partijen gebruiken deze online software, waaronder musea, festivals, steden en culturele instellingen die een mooi verhaal te vertellen hebben.
Waar Donker Groep voor staat (duurzaamheid, circulariteit, sociale duurzaamheid) spreekt mij ontzettend aan. Daarom vind ik het ontzettend leuk om voor dit bedrijf te schrijven. In de afgelopen jaren heb ik onder meer geschreven over mensen die bij Donker werken. Ik werd heel blij van hun enthousiasme.
Waarom zou je kiezen voor een podcast, als je ook met tekst en fotografie het verhaal kunt vertellen? Het grote verschil zit hem in de beleving. De meeste mensen beluisteren een podcast met oortjes in/headset op. En daarmee sluit je alles om je heen even af en ben je alleen bezig met dat wat je hoort. Dat maakt dat het verhaal nog beter binnenkomt.
Op de Waddeneilanden ervaren velen een gevoel van vrijheid en zorgeloosheid. Misschien is dat gevoel nog wel het grootst op het terras van een strandpaviljoen, met eindeloos uitzicht over de zee. Maar hoe was dat in de coronatijd, na de tweede lockdown? Waren de eigenaren van strandpaviljoens nog zonder zorgen?
Iedereen heeft een verhaal. Daar hoef je geen ruimtereiziger of popster voor te zijn. KikuMiru.nl is een verzameling human interest-verhalen. Deze verhalen breng ik op Kiku Miru in de vorm van podcasts. Maar het oog wil ook wat. Vandaar dat ik ze omlijst met video, fotografie en tekst.